2020 és 2021 között Magyarországon az elektronikus fizetési piac soha nem látott mértékben, negyedévről negyedévre 20-30 százalékkal bővült. Ezt a gyors fejlődést több külső tényező, a megváltozott szabályozási környezet (2021. január 1-jétől a jogszabály kötelezővé tette az elektronikus pénztárgéppel rendelkező vállalkozások számára, hogy valamilyen elektronikus fizetési megoldást biztosítsanak ügyfeleik számára), valamint a koronavírusjárvány közvetlen és közvetett hatásai miatt megváltozott fizetési szokások segítették elő. 2022-ben ezek a piac gyors fejlődését támogató külső tényezők megszűntek. Míg 2021-ben még mindkét témában lehetett kommunikálni az elektronikus fizetés előnyeit, addig 2022-ben a járvány jelentősen csillapodott, a vállalatok pedig már megfeleltek a törvényi kötelezettségeknek. Ezért új megközelítést és motivációt kellett találni a vonakodó partnerek számára.
Mivel a korábbi évek fő érve, a jogszabályi változásoknak való megfelelés és az elektronikus fizetés egészségügyi előnyei elvesztették aktualitásukat, 2022-ben a fizetési szokások átalakulására, az ügyfelek elvárásainak bemutatására és az elektronikus fizetés szükségességére összpontosítottunk. Új megközelítésünk szerint az elektronikus fizetés mára mindennapi életünk részévé vált, és alapértelmezett elvárássá vált, hogy e lehetőség biztosítása már nem önmagában előny, hanem hiánya versenyhátrányt jelent.
Organikus sajtókommunikációnk során 120 médiamegjelenés született, több mint 14 millió becsült eléréssel. Emellett fizetett médiapartneri együttműködéssel 128 617 további olvasóhoz jutottak el a vállalat kulcsüzenetei. Saját közösségi médiaplatformjainkon meghirdetett publikációk összesen 905 075 felhasználóhoz jutottak el. Az OTP Bank több mint 70 százalékos részesedése a POS terminálok piacán 2021 vége és 2022 vége között több mint 1 százalékkal nőtt. Az elektronikus fizetésekkel kapcsolatos kommunikáció 55 százalékban az OTP Bankhoz kötődik.