OTP Bank

Az elektronikus fizetés járvány nélkül is hódít

Az elektronikus fizetés térhódítása ma már természetes a lakosság számára. Ezért a vállalkozásoknak is érdeke, hogy rendelkezzenek az ezt a lehetőséget biztosító POS terminállal, hogy megfeleljenek az ügyfelek megváltozott igényeinek és átalakult fizetési szokásainak. A kampány erre az üzenetre épülve több mint 14 milliós becsült elérést produkált a médiában.

A kihívás

2020 és 2021 között Magyarországon az elektronikus fizetési piac soha nem látott mértékben, negyedévről negyedévre 20-30 százalékkal bővült. Ezt a gyors fejlődést több külső tényező, a megváltozott szabályozási környezet (2021. január 1-jétől a jogszabály kötelezővé tette az elektronikus pénztárgéppel rendelkező vállalkozások számára, hogy valamilyen elektronikus fizetési megoldást biztosítsanak ügyfeleik számára), valamint a koronavírusjárvány közvetlen és közvetett hatásai miatt megváltozott fizetési szokások segítették elő. 2022-ben ezek a piac gyors fejlődését támogató külső tényezők megszűntek. Míg 2021-ben még mindkét témában lehetett kommunikálni az elektronikus fizetés előnyeit, addig 2022-ben a járvány jelentősen csillapodott, a vállalatok pedig már megfeleltek a törvényi kötelezettségeknek. Ezért új megközelítést és motivációt kellett találni a vonakodó partnerek számára.

Ezt tettük

Mivel a korábbi évek fő érve, a jogszabályi változásoknak való megfelelés és az elektronikus fizetés egészségügyi előnyei elvesztették aktualitásukat, 2022-ben a fizetési szokások átalakulására, az ügyfelek elvárásainak bemutatására és az elektronikus fizetés szükségességére összpontosítottunk. Új megközelítésünk szerint az elektronikus fizetés mára mindennapi életünk részévé vált, és alapértelmezett elvárássá vált, hogy e lehetőség biztosítása már nem önmagában előny, hanem hiánya versenyhátrányt jelent.

Eredmények

Organikus sajtókommunikációnk során 120 médiamegjelenés született, több mint 14 millió becsült eléréssel. Emellett fizetett médiapartneri együttműködéssel 128 617 további olvasóhoz jutottak el a vállalat kulcsüzenetei. Saját közösségi médiaplatformjainkon meghirdetett publikációk összesen 905 075 felhasználóhoz jutottak el. Az OTP Bank több mint 70 százalékos részesedése a POS terminálok piacán 2021 vége és 2022 vége között több mint 1 százalékkal nőtt. Az elektronikus fizetésekkel kapcsolatos kommunikáció 55 százalékban az OTP Bankhoz kötődik.

Legyél te is a törzsvendégünk!
Lépj velünk kapcsolatba!
City of Budapest
Lépj velünk kapcsolatba!