A banki ügyintézések digitalizációja új lehetőségeket teremtett a csalók számára, ami hozzájárult ahhoz, hogy a visszaélési kísérletek és sikeres csalások száma 2021-ről 2022-re megháromszorozódjon. 2023 első felében ez a szám már 66 százalékkal meghaladta a teljes 2022-es év adatait. További aggodalomra adott okot a tény, hogy az akkori visszaélések 14-99 éves korig minden korosztályt lefedtek, ami jelentős kihívás jelentett kommunikációs oldalról. Külön kihívást jelentett, hogy olyan megoldást találjunk, ami amellett, hogy eléri és megszólítja a közönséget, nem köti össze a vállalat márkáját a visszaélésekkel.
A kampányunk célja a magyarországi, bankkártyával és internethozzáférésselrendelkező lakosság tájékoztatása volt, hogy tudatosabban kezeljék pénzügyeiketés vásárlásaikat az online térben, valamint használják a rendelkezésre állóbiztonsági funkciókat az online fizetések során. Célunk az volt, hogy felhívjuka figyelmet arra, hogy az OTP Bank olyan internet- és mobilbanki biztonságifunkciókkal támogatja ügyfeleit, amelyek minimális energiabefektetésselmaximális biztonságot nyújtanak, amennyiben tudatosan használják őket.
Folyamatos, tartalomközpontú, online pr kommunikációs kampányt folytattunk,edukálva a célcsoportunkat és felhívva a lakosság figyelmét az egyénifelelősség fontosságára. Nagy elérésű médiapartnerekkel dolgoztunk egész évesmegállapodások keretében, írott, videós, natív és podcast tartalmak mellettpedig számos reaktív és proaktív organikus, szakértői megjelenésünk is volt. A kommunikációbabevontunk a csalások manipulációs módszereit bemutató bankbiztonsági szakértőtés újságíró-influencert is. PR vezérelt kampányt közöségi (social) médiatartalmak – edukációs videók, rendszeres edukációs és figyelemfelhívó posztok –az OTP Bank honlapján az adathalászattal kapcsolatos aloldalon közzétettfigyelemfelhívó és tájékoztató tartalmak, illetve fióki offline tájékoztatóanyag egészítette ki.
A kampány landingoldalaként is használt Adathalászat aloldal rendszeresen frissül, részletestájékoztatás érhető el a mai napig csalástípusokról, illetve az éppen aktuáliscsalással kapcsolatban közzétett figyelemfelhívó tájékoztatás is megtalálható.
A megjelent hatsajtóközlemény összesen 184 megjelenést generált, jócskán megelőzve ezzel aversenytársakat. A tíz médiapartneri együttműködéseknek köszönhetően pedigtovábbi 105 990 egyedi felhasználóhoz jutottak el az üzeneteink.
A kampány kiérdemelte aMastercard Év Bankja díjátadón az „Év Kibervédelmi kampánya” elsimerést.