Nehéz a sportolók és tehetségek élete? Ezt sokan tudják. Hálásak a szponzoriaknak? Ezt sokszor elmondták. Hogyan tudjuk elmondani, hogy a MOL Új Európa Alapítvány, akik a tehetségeket már korán felismerik és felkarolják, támogatják, hozzájárulása különleges? Hogyan tudjuk a hagyományos eszközöket megújítani, úgy, hogy egy újszerű történet rajzolódjon ki? Erre adtunk választ, amikor megalkottuk a Tehetségnapló kampányt.
A MOL Új Európa Alapítvány, ellentétben számos más tehetségtámogató vagy szponzorációs kezdeményezéssel, a tehetségeket és családjukat már fiatal korukban elkezdi támogatni. Ebben a korban pedig minden forint szinte duplán számít. Ezért mi a megközelítésünkben arra koncentráltunk, hogy a család számára mekkora kihívás a tehetséggondozás, és mennyi tétel van, amiről gondoskodniuk kell. Ezzel megmutatva, hogy valójában ekkor van szükség a támogatásra. A kampány központi eleme, az úgynevezett tehetségnapló volt, melynek során arra kértünk kiválasztott családokat, hogy naplózzák 60 napon keresztül a kiadásaikat, hogy kiderüljön, a költségvetésük mekkora részét teszi ki a „tehetséggondozás”. Ezzel párhuzamosan pedig a MOL szponzorált tehetségeit folyamatosan előtérbe toltuk, hogy megosszák saját történeteiket a kezdetekről.
A Naplóból kiderült, hogy egy átlagos család havi költségvetésével (2013) megegyező összeget, azaz havi 270 000 Ft-ot emésztett fel a fiatal tehetségek gondozása. Ez azt is megmutatta, hogy a MOL Új Európa Támogatása milyen jelentős, és milyen jó helyre kerül, emberi arcot adva a támogatásoknak, bemutatva az olimpiai érem másik oldalát.
A kampány egyedi megközelítésének köszönhetően sikerült felkelteni az országos sajtó figyelmét, kiemelt helyen foglalkozott a témával többek között az Index.hu, a Blikk, vagy éppen a Népszabadság, összesen több mint 20 megjelenést elérve. Emellett a kampányt aktív social media, valamint fizetett média kampány kísérte, tovább növelve az elérést, és bemutatva a tehetségek és családjuk mindennapjait.