IKEA

Új növényi alapú klasszikus az IKEA-ban: a híres húsgolyó helyett húsmentes golyó – Magyarország 2020-as koncepciója

A növényi alapú húsmentes golyó, mint az ikonikus húsgolyó új, hús hatású és ízvilágú változata, sokak figyelmét felkeltette. A kommunikációs stratégia megtervezésére a CZHUSK régióban a FleishmanHillard Café kapott megbízást.

A kihívás

Az IKEA ikonikus és népszerű húsgolyója mellett a növényi golyót, mint az ikonikus termék teljesen új, hús kinézetű és ízű alternatíváját kellett bemutatnunk, amely sokak érdeklődését felkelti. Ezt annak ellenére kellett elérnünk, hogy a húsimádók gyakran kevésbé ízletesnek tartják a növényi alapú helyettesítő termékeket. Célunk az volt, hogy az emberek kipróbálják a terméket, miközben a környezettudatos fogyasztókat tájékoztatjuk a kisebb környezeti hatásokról.

A kampány belső célja az volt, hogy a dolgozók teljes körű információt kapjanak az új növényi golyóról, hogy minél többen megkóstolják, és a termék nagyköveteivé váljanak. Ezen felül a kampány arra is törekedett, hogy felhívja a figyelmet a növényi golyó mindössze 4 százalékos karbonlábnyomára, ami vásárlásra ösztönözheti a környezettudatos fogyasztókat.

Ezt tettük

Az új terméket minden előnyével együtt mutattuk be, a húsgolyó húsmentes alternatívájaként pozicionálva, de nem kifejezetten vegán termékként, mivel a célcsoportunk jóval szélesebb, mint a vegán közösség. Fenntarthatóság kompromisszumok nélkül. Belső kommunikációs eszközöket használtunk, mint például vaktesztelés a vállalati menzán, illetve fenntartható élelmiszerekkel kapcsolatos kvíz a belső online platformon.

Ezt az erőfeszítést kiterjedt médiakampány támogatta:

• Sajtókapcsolatok (sajtóközlemények, interjúk, infografikák, a magyar újságírók koordinálása)

• Sajtóesemény kerekasztal-beszélgetéssel és élő főzőshow-val az IKEA-ban, egy húsimádó gasztro influencer részvételével

• Fizetett médiapartnerség népszerű gasztroportállal, receptvideókkal

• Influencer együttműködés

• NGO együttműködés a "Felelős Étkezés Hősei" kezdeményezéssel

Ezáltal sikerült széles körben bemutatni a növényi golyó előnyeit és fenntarthatóságát.

Eredmények

Több mint 10 rangos újságíró és blogger vett részt az eseményen  

Több mint 30 tudósítás készült  

Interjúk készültek az IKEA munkatársaival (pl.: Forbes)  

Az IKEA megszólalóinak aránya a megjelent cikkekben: 78%  

Az influencerek csatornáinak összesített organikus elérése: több mint 1 000 000

Legyél te is a törzsvendégünk!
Lépj velünk kapcsolatba!
City of Budapest
Lépj velünk kapcsolatba!