NNG

Ott voltunk, amikor az NNG meghódította a világot

Adott egy hazai technológiai startup, aminek navigációs megoldásáról egyszer csak kiderül: ez a legjobb autós szoftver a világon, és ezért egyik napról a másikra a világ legnagyobb és legexkluzívabb autómárkáitól a legfapadosabb modellekig mindenhova be akarják építeni. Pedig még a nevét is rosszul tudják – ha egyáltalán. Hogyan lehet egy robbanásszerű céges növekedést kommunikációval támogatni négy kontinens számtalan piacán, egyszerre segítve az eladást, a kielégíthetetlen étvágyú hazai toborzást és egy vizionárius vezető szakértői pozicionálását Budapestről? Az NNG-vel megcsináltuk. Röviden leírjuk hogyan.

A kihívás

Az NNG (akkoriban még Nav N Go) a 2010-es években a világ egyik navigációs szoftverét készítette, viszont erről csak nagyon kevesen tudtak. Még potenciális partnerei is alig-alig. Bár a közvetlenül fogyasztói piacra szánt iGO népszerű termék volt, a fő bevételi forrást jelentő B2B szektorban a white label (saját márkanevét nem mutató) autóipari navigációs beszállító hírneve nem tudta lekövetni robbanásszerű üzleti sikereit. A Balogh Petya és társai által alapított start-up hirtelen nőtt globális márkává anélkül, hogy a nevét néhány beavatotton kívül bárki ismerte volna. Olyan kommunikációs stratégiát kellett letennünk az asztalra, ami képes a világon bárhol kihangosítani a budai vállalat üzeneteit annak ellenére, hogy a márkát a világhírű autóipari partnerei nélkül lehetett csak kommunikálni. A cég kommunikációs csapata szintén támogatásra szorult, mert hirtelen Janpántól Izraelen keresztül Brazíliáig rengeteg helyen kellett egyszerre kommunikálni. Mi az erre hozott javaslatunkkal nyertük meg az NNG bizalmát, és dolgoztunk együtt 2012-től egészen 2020-ig.

Ezt tettük

Egy olyan B2B kommunikációs stratégiát építettünk, ami egyszerre célozta a villámgyors nemzetközi terjeszkedés támogatását, illetve az azt kísérő sales folyamatot, a hazai bővülés támogatására indított toborzókampányokat, valamint az új irodaházba költöző vállalat névismertségének erősítését.

Első körben az üzleti stratégiára alapozva szétválasztottuk a sokszor zavaróan összekeveredő cég- és termékneveket (Nav N Go, NNG, iGO stb) piacok, termék-életciklusok és üzleti célok alapján. Megerősítettük a kiválasztott elemek üzenetrendszerét és konkrét alátámasztó érveket rendeltünk hozzájuk. Kidolgoztunk egy egységes nemzetközi kommunikációs stratégiát, ami következetessé és fókuszálttá tette a kommunikációt. Eszközöket és segédleteket javasoltunk, amelyek segítenek egy ilyen nemzetközi kommunikációs rendszert életre kelteni és működtetni.

Együttműködésünk nyolc éve alatt folyamatosan bővítettük a vállalat nemzetközi újságírói kapcsolatait, eseményszervezéseket és sajtótájékoztatók létrejöttét támogattuk, interjúkiajánlásokat tettünk, cikkeket és az USA-tól kezdve Ausztrálián, Indián és Japánon keresztül Magyarországig. Segítettünk kivezetni a B2C termékeket, újszerű toborzó kampányokat folytattunk, részt vettünk a vállalat Employer Branding stratégiájának kidolgozásában és segítettünk Balogh Petya hazai és nemzetközi pozicionálásában és számtalan díjnyertes, feledhetetlen kampányt futtattunk az NNG kommunikációs csapatával közösen.

Eredmények

Az NNG-nek sikerült egységes,fókuszált kommunikációs gyakorlatra átállnia: következetesen és rendszeresenkommunikált a legfontosabb célcsoportjai felé. Együttműködésünk első éveiben200-ról több mint 600-ra nőtt a munkavállalói létszám, ami meg sem állt 1.000főig – ebben pedig a kommunikációs csapattal közös munkánknak is bőven jutottszerep. Balogh Petyát egyre többen ismerték meg itthon az interjúin és néhányrendhagyó kampányban vállalt szerepe miatt. Az NNG egy budai villából egyóriási irodaházba költözve ezekben az években vált igazi nemzetközisikersztorivá. Ebben pedig nagyon büszkék vagyunk a saját szerepünkre és arra abizalomra, amit az NNG akkori vezetői és kommunikációs csapatától kaptunk.

Legyél te is a törzsvendégünk!
Lépj velünk kapcsolatba!
City of Budapest
Lépj velünk kapcsolatba!