Egy olyan válságkommunikációs rendszer kiépítésére kaptunk felkérést a MediaMark-tól 2016 elején, amelynek az alábbi adottságokat kellett tudni kezelnie:
• Képesnek kellett lennie a kommunikáció olajozott kezelésére a németországi anyacéggel válsághelyzetekben
• Megfelelő módon kellett tudnia bevonni a nagy autonómiával működő áruházakat az ország minden pontjáról a kommunikációs válság kezelésébe
• Gyorsan kellett tudnia információt forgalmaznia a válsághelyzetről és annak kezeléséről több száz munkavállalója, beszállítók, partnerek és hatóságok között.
A vezetőkkel folytatott személyes interjúk, valamint a hatályos szabályozások és erőforrások felmérése alapján válságkezelési rendszert építettünk ki, amely a következőket foglalta magában:
• Kríziskezelési kézikönyv, eszköztár (listák és sablonok)
• Kríziskezelő csapatok kijelölését, beleértve a belső információátadás folyamatát minden fent említett szereplő között: a szerepkörök, feladatok, és felelősségek tisztázásával
• Válságkommunikációs médiatréninget tartottunk a nyilatkozatra kijelölt vállalati vezetők számára
• Installáltuk digitális támogató megoldásunkat, a CrisisComPass alkalmazást
• Szcenárió alapú képzéseket tartottunk a krízismenedzsment csapat számára
Ezen túl a MediaMarkt válságkezelési tevékenységét is támogattuk, ha válsághelyzet adódott.
A MediaMarkt éveken keresztül az általunk épített válságkommunikációs rendszerrel kezelte a működése során fellépő válsághelyzeteket. A londoni FleishmanHillard A.R.C. (Assess, Resolve, Control) módszertanára épülő gyakorlatot globális nagy márkák alkalmazzák mindennapi krízisszituációk kezelésére, mi pedig büszkék vagyunk, hogy ezt a tudást egyre több hazai és regionális vállalat számára tudjuk elérhetővé tenni.